Any 2022. Festes Beseit 2022.

Sóc el Marc. Tinc 10 anys. Aquest any el meu germa Arnau m'ha fet encarregat de la web. Jo us explicaré el que fem.

15 d'agost. Arribada.

Abans de arribar a Beseit vam estar una setmana a Jaca. Jaca está també a l'Aragó, pero al altre punta. Esta als Pirineus. Aquí podeu mirar el mapa.

Mapa Aragó

A jaca vam estar a un camping. M'ho vaig pasar molt be. Vam anar a un monasteri i al costat hi habia un bosc i vam fer una cabanya amb troncs.

Cabanya Jaca

Aquesta era la caseta de fusta on dormiem.

Caseta de fusta

16 d'agost. Al riu amb els meus cosins

Vam anar al prat amb els meus cosins de Saragossa i ens ho vam passar molt be.

Piscina Natural

Quan vam arribar a casa vam jugar a la Play dels meus cosins.

17 d'agost. De compres per Valderrobres

Com estarem molts dies a Beseit, els meu pares van anar a Valderrobres a comprar.

Quan vam acabar de comprar vam anar a dinar a un restaurant al costat del pont antic. De postre vaig manjar un gelat bonissim!

També vam jugar al parque.

18 d'agost. La Font de Rabosa.

Avui hem anat per primer cop a la Font de Rabosa. L'aigua estava molt freda i quan em vaig ficar em vaig congelar!

Aquesta és la foto del meu germa petit (4 anys) saltant per primera vegada aquest estiu.

Font de Rabosa

Per la nit han arrtibat els meus cosins de la Floresta i pasaran les festes aqui al poble amb nosaltres. 🥂🎉🎊

19 d'agost. A la Plaça amb els meus cosins.

Per el mati hem anat al riu i per la tarda hem donat una volta al poble. Hem estat molta estona a la plaça jugant amb els guixos que va portar la meva tieta.

Plaça de Beseit

També vam jugar al parque de Beseit.

Parque

20 d'agost. Excursió fins l'Ulldemó.

Vam fer una mini excurcio pel riu fins arribar a un toll molt gran. Hi Habia una cascada mol alta i un troç l'aigua era una mica calenta.

Us deixo una foto jugant amb els peixos

Peixos

Al tornar del riu vaig agafar mores i vaig fer un batut de mores vega perque els meus cosins son vegans. Estava molt bo.👌👌

Mores

21 d'agost. Biciletes

Pel mati vam anar a la font de rabosa. Per la tarda vam fer una volta en bicicleta i per la nit vaig anar a jugar amb els nens del poble.

Us deixo una foto del meu germà petit en bicicleta:

Ferran en Bici

Amb els nens del poble vaig jugar al infectat i m'ho vaig pasar super be. 😀

22 d'agost. Aventura a La Caixa

Ahir vaig viure una aventura que recordaré molts de temps.

Per la tarda vam fer una excursió fins a La Caixa. Vam sortir una miqueta tard (pasades les 6 de la tarda). La anada va ser normal. Vam seguir el camí i vam arribar fins as dalt de la montanya seguint el caminet. Molt maco.

Vistes de La Caixa

Pujar a la roca és perillós i aquest últim tram no el vam fer. Cal anar amb arnes i cordes...

Quan era hora de tornar, el meu pare va dir si voliem anar per un altre cami. El meu germa i jo vam dir que "vale" i vam anar. En comptes de seguir el cami normal, vam intentar baixar per el barranc per un cami no senyalitzat.

La meva mare, els tiets, i els nens petits van tornar per el camí normal.

La Caixa

Al principi tot anava bé. Avançavem a bon ritme i era una aventura divertida. Però era tard i s'estava fent fosc. Teniem poca cobertura i quedava poca bateria al mobil. Al final es va fer de nit i no veiem res sense la llenterna del móbil del meu pare. Vam avançar el que vam poder però al final ens vam quedar sense bateria. Estavem pèrduts en un barranc a les fosques. Vaig passar molta por. No sabia com sortiriem d'aquesta.

Vam parar i vam descansar una estona (una hora més o menys). I de repent escoltem una veu cridant:

- HOOOLA! EOO!

Era el meu tiet que ens venia a buscar-nos amb llanternes. Abans de que s'acabés la bateria el meu pare va poder enviar la ubicació per WahatsApp i així ens van poder trobar. Quan vaig arribar a casa quasi no podia caminar de les rascades que tenia a les cames. La meva tieta em va posar una crema i s'hem va passar el dolor.

Cama ferida

23 d'agost. Comencen les festes Beseit 2022!

Avui han començat les festes de Beseit.

Pel mati van fer el "chupinazo" i la "geseosada". És una festa que es fa a la plaça de la Esglèsia cada any. Tiren aigua amb una manguera i la gent balla com a boja al ritme de la música. Hi havia gent que portava botelles de gaseosa i les remenaven i quan obrien la botella sortia la geseosa disparada i mullava tota la gent. Era súper divertit. 😂😂😂

Gaseosada

Per la tarda van fer una "festa del aigua". Van colocar uns inflables al parque i ho mllaven amb unes mangueres mentres els sens jugavem. També m'ho vaig passar molt bé.

Festa del aigüa

També van fer els cap grossos o "cabezudos". A Beseit es diuen "baturro" i "baturra" i van amb uns pals i van perseguint els nens grans que marxen corrent per tots els carrers del poble.

Jo aquest any no he corregut davant els cabezudos.

Cabezudos

24 d'agost. Cami natural Matarranya-Algars.

Avui hem fet una excursió caminant des de Beseit fins a Valderrobres. És un tram del "camí natural Matarranya-Algars" que va sempre al costat del riu Matarranya.

Des de el poble són uns 7 Km i vam trigar quasi 4 hores porque els nens petits anavem poc a poc i perquè ens vam parar una bona estona a banyar-nos al riu.

A Valderrobres ens vam quedar fins l'hora de sopar. Vam estar al parque jugant amb uns nens petits al columpio. Jo grunxava i el meu germa feia el pallaso. Tots els nens reien molt i ens ho vam passar molt bé.

25 d'agost. Cabezudos i correfocs. Festes Beseit 2022.

Ahir van tornar a sortir els cap grossos a correr pel poble. Aquest cop sí que vaig correr també jo devant del baturro i la baturra. Em van donar algún cop de pal. 😂

Van sortir de la plaça van anar per tot el poble. Van passar per el Palau, pel parque, per el Planet, per Vilanova i quasi arriven a Santa Ana...

Em va agradar correr amb tots els nens.

Jo corrent davant el cabezudo

Al final em vaig fer una foto amb els cap grossos. Aqui estic amb els meus german i el Baturro.

Cabezudos

Després van fer una festa amb espuma al cap de futbol que està darrere el frontón. Vaig quedar ple d'espuma i m'ho vaig passar super bé. Qué xules les festes de Beseit!! 🎉🎉🎊🎊

Festa de la espuma

Per la nit encara continua la festa. Van fer correfocs i vaig correr devant dels dracs i els diables. Va ser super xulo veure totes les espurnes.

Correfocs

La cara del drac feia por. Aqui us deixo la foto que em vaig fer.

Drac

Quin dia més complert. He corregut devant un cabezudo i davent un drac i m'he acabat fent fotos amb ells. 😂

26 d'agost. Calaceite.

Pel matí he anat amb els meu pares i els meus tiets a la Assud. Hem dinat al chiringuito que hi ha al riu. Hem menjat una hamburguesa.

Aqui teniu una foto del meu germà de 4 anys nedant.

Ferran nedant

Aqui estic jo saltant de la cascada.

Marc saltant

Per la tarda, hem anat a Calaceite que el meu pare tenia que passar la ITV. Ja ens hem quedat allà tota la tarda fins l'hora de sopar.

Mireu aquesta cabina telefònica. Així eren els "mòbils" al segle XX.

Telefon Calaceite

Fa 2 anys ja vam venir a Calaceite i ens vam enrecordar que tenim una foto dels 3 germans en aquesta plaça. Aquest any hem recret la foto tots tres en la mateixa posició.

Calaceite 2020

Calaceite 2022

27 d'agost. Més festes Beseit 2022

Avui ha sigut un dia tranquilet. Per el mati hem anat a la Rabosa i hem estat per casa. Mireu com el m er germà fa els seus deures. 😂😂

Deure a Casa

Per la tarda hi havien varies asctivitats per el poble. Hem anat a un conta-comptes i a vuere un pallasso al parc infantil. Ens ha agradatr molt.

Payaso

28 d'agost. Volta al pantà en bicicleta.

Pel mati vam anar al riu i per la tarda voliem anar a les "barques" del pantà. Vam arribar tard i no vam poder agafar la barca. Aleshores vam decidir anar en bici. Vam donar la volta al pantà.

Aqui estic jo anant en bici:

Bicicleta Pantà

Desde el camí es veu tota l'estona el pantà.

La Caica des de el Pantà

Aquesta és la ruta que vam fer. El meu pare i jo vam anar en bici fins a casa, mentres que el meu germa i els meus tiets van tornar amb la furgo.

Mapa Pantà Pena

En el cami de tornada hem vist una guineu

29 d'agost. Excusió a peu fins al Ulldemó

Avui hem tornat al Ulldemó. Aquest cop hem anat caminant seguint la ruta PR qur porta a Penyagalera. Nosaltres ens hem quedat al riu.

A peu

Aquest es el toll on ens vam quedar tot el dia. Aqui vam dinar uns entrepants. Es diu el toll del Pablet.

M'ho vaig passart molt bé. Vaig estar tota la estona jugant el em meu germà i saltant des de la roca. L'aigua no està tan freda com la del Matarranya.

Toll de Pablet

Vam tornat un tros per el riu i després vam agafar la carretera fins al poble. Aqui està la ruta que va gravar el meu pare. En total vam caminar 9 Km.

Mapa Ulldemó

30 d'agost. Patinets acuàtics al pantà

L'altre dia vam arribar tard a les barques. Avui hem arribat més d'hora i hem pogut pujar a les barques. Ha sigut el primer cop que les agafem.

Ens ho hem passat super bé. Quan el meu germà es llençava des de el tobogan, nosaltres marxavem corrents amb el patinet i no ens podia agafar. 😂😂

Patinets

Després de les barques hem donat una volta en bici. I hem tornat a fer la tornada fins a casa en bicicleta. Es molt divertit perquè es baixada tota la estona.

Bicis

31 d'agost. Fresneda

Pel mati hem acompànyat els meus cosins al riu. Vam anar al Assud i vam tornar pel riu fins arribar a la Rabosa.

Per la tarda, els meus cosins han marxat ja cap a casa seva. Han sigut uns dies molt macos.

Nosaltres encara ens quedem un día mes... Per la tarda hem anat a la Fresneda. És un poble proper que te unes vistes molts xules dels ports.

1 de septembre. Acaben les vacances.

Avui marxem ja cap a casa. 😭